Poznaliśmy specyfikację Audi A6 Plug-in Hybrid

367 koni mechanicznych z 2-litrowego silnika spalinowego i jednostki elektrycznej.

Audi nie ustaje w procesie elektryfikacji swojej oferty. Najnowszym samochodem, który doczekał się hybrydowego układu napędowego jest Audi A6.

Oficjalna nazwa Audi A6 Plug-In Hybrid to Audi A6 55 TFSI e. Tytuł ten brzmi dosyć poważnie, jednak raczej nie można tego powiedzieć o samym układzie napędowym. Pod maską hybrydowego A6 pracuje turbodoładowany 2-litrowy silnik o mocy 251 koni mechanicznych, który współpracuje z elektryczną jednostką zapewniającą dodatkowe 142 KM. Niestety w przypadku takiej hybrydy nie dodaje się łącznej mocy obu silników. Według specyfikacji Audi współpracujące ze sobą jednostki zapewniają 367 koni mechanicznych oraz 500 Nm.

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiedzialne są akumulatory 14,1 kWh z maksymalną mocą ładowania 7,4 kW. Pozwalają one na przejechanie dystansu 53 kilometrów przy wykorzystaniu jedynie jednostki elektrycznej, zgodnie z programem mierzenia WLTP.

Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje hybrydowemu Audi A6 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektrycznie i wynosi tradycyjne 250 km/h. Silnik elektryczny jest w stanie samodzielnie osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 135 km/h.

Samochód w tym momencie zamówić można jedynie w Niemczech. Cena podstawowa wynosi 68 850 euro, a więc w przeliczeniu na naszą walutę blisko 300 tysięcy złotych.

2020 Audi A6 55 TFSI e quattro

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz