W Japonii debiutuje nowy sportowy roadster spod znaku Toyota Gazoo Racing

Dwuosobowy kabriolet jest mniejszy od Aygo, ale prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Japońskie samochody potrafią zaskakiwać. Maleńki sportowy kei-car ze stajni Daihatsu, marki należącej do Toyota Group, teraz wchodzi na rynek jako Copen GR Sport, nowy komercyjny projekt Toyota Gazoo Racing.

Sportowy roadster z napędem na przód i turbodoładowanym silnikiem 658 cm3 z intercoolerem ma długość 3395 mm i szerokość 1475 mm, czyli jest o 7 cm krótszy i o 14 cm węższy od Toyoty Aygo, a jego masa to zaledwie 850 kg. Silnik o mocy 64 KM i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub z przekładnią CVT z 7 symulowanymi przełożeniami Super Active Shift, wybieranymi za pomocą manetek za kierownicą.

Auto wyposażone jest w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wzmocnienia podwozia, tuningowane elektryczne wspomaganie kierownicy, zoptymalizowane, sportowe zawieszenie oraz elektrycznie składany twardy dach.

Doświadczoną rękę specjalistów Toyota Gazoo Racing widać także na zewnątrz. Copen GR Sport otrzymał na nowo zaprojektowane osłonę chłodnicy oraz zderzaki z przodu i z tyłu. Tylny zderzak ma zintegrowany dyfuzor. Kute, aluminiowe koła BBS są wykończone szarym, matowym lakierem. Przednie i tylne światła LED zostały wykończone ciemnymi akcentami, a z przodu, tyłu i boku pojawiły się plakietki GR Sport.

W wykończonym na czarno wnętrzu zamontowano sportowe fotele RECARO z logo GR, skórzaną kierownicę marki MOMO z metalowymi wstawkami i znaczkiem GR, specjalną tablicę rozdzielczą i elementy wykończenia Piano Black.

Toyota Gazoo Racing opracowała także dodatkowo płatne części do tuningu aerodynamicznego. Samochód można uzbroić m.in. w przedni spojler, nakładki na progi, lotki na przód i tył oraz tylny spojler na klapę bagażnika. Dodatki nie są wybitnie drogie. Spoiler to wydatek zaledwie 22.000 jenów (ok. 790 zł), a nakładki na progi to wydatek 66.000 jenów (ok. 2.400 zł).

Cennik Daihatsu Copen GR Sport rozpoczyna się od 2.380.000 jenów (ok. 85.300 zł) za wersję ze skrzynią automatyczną. Wersja ze skrzynia manualną jest droższa i kosztuje 2.435.000 jenów (ok. 87.250 zł).

2020 Daihatsu Copen GR Sport

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz