Tesla powróciła na tor Nurburgring z jeszcze bardziej zmodyfikowanymi Modelami S

Tesla pomimo wcześniejszych problemów nie zamierza odpuścić próby odbicia rekordu toru Nurburgring z rąk Porsche.

Po tym jak Porsche ogłosiło pobicie rekordu toru Nurburgring dla samochodów elektrycznych przez fabryczny egzemplarz Porsche Taycan Turbo, Tesla natychmiast zabrała się za jego pobicie. Wokół niemieckiego toru wielokrotnie spotkano prototypowe egzemplarze wzmocnionej i odchudzonej Tesli Model S. Nieoficjalnie mówi się, że amerykański elektryk już podczas próbnych przejazdów okazał się być szybszy, jednak musi zostać to jeszcze potwierdzone podczas oficjalnego przejazdu.

Nie tak dawno jednak plany Tesli zostały pokrzyżowane przez awarię jednego z prototypów na torze. Ironicznie w tym samym momencie na obiekcie jeździło Porsche Taycan Turbo, które po prostu wyprzedziło amerykańskiego elektryka, gdy ten załadowywany był na lawetę. Sytuacja ta nie zraziła jednak Tesli i tak wysłała już na tor swoich dwóch kolejnych zawodników, którzy otrzymali jeszcze większa ilość modyfikacji.

Przeczytaj również: Hardcorowa wersja Tesli Model S z Nurburgring wejdzie do produkcji

Sfotografowany granatowy egzemplarz Tesli Model S posiada przeloty powietrza umieszczone za przednimi kołami, które pomagają przy chłodzeniu hamulców oraz zwiększają poziom aerodynamiki. Z tyłu umieszczony został duży dyfuzor zwiększający siłę docisku samochodu do podłoża. Ponadto pojazd posiada wprowadzone już wcześniej modyfikacje, które posiadały poprzednie egzemplarze mające na celu pobicie rekordu toru. Mowa tutaj o tylnym spojlerze, szerszych nadkolach, węglowo-ceramicznych hamulcach oraz większych wlotach powietrza na przednim zderzaku. Czerwona sztuka, która również została uwieczniona an fotografiach posiada wszystkie te ulepszenia, oprócz wystającego dyfuzora.

Nawet jeżeli Tesla Model S rzeczywiście okaże się być szybsza od niemieckiego zawodnika, to aby jej rekord został całkowicie zatwierdzony, będzie musiała wejść do produkcji w dokładnie takiej specyfikacji, jak podczas bicia rekordu. Elon Musk zapewnił już, że taka konfiguracja rzeczywiście będzie dostępna i nosić będzie prawdopodobnie miano Plaid.

2020 Tesla Model S P100D – prototypy do bicia rekordu Nurburgring

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

źródło: Motor1

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz