Bugatti Chiron Sport mógłby pojechać jeszcze szybciej?

Według obliczeń Bugatti, auto mogłoby rozpędzić się nawet do 515 km/h.

Najgłośniejsza informacją ze świata motoryzacji z tego tygodnia jest z pewnością wyczyn Bugatti Chiron Sport, które rozpędziło się do prędkości 490,484 km/h (304,773 mph). Tym samym Bugatti jako pierwsza firma na świecie pokonała barierę 300 mil na godzinę za kierownicą samochodu produkcyjnego. Rekord pobity został w specjalnie przygotowanym egzemplarzu auta na torze Ehra-Lessien w Niemczech.

Miejsce to zostało wybrane nieprzypadkowo. Tor ma 21 kilometrów długości, trzy pasy ruchu i zabezpieczony jest na całym odcinku barierami energochłonnymi. Gdyby coś poszło nie tak, na obu krańcach drogi czekają służby ratownicze. Dodatkowo przed każdym przejazdem powierzchnia toru czyszczona jest specjalnymi matami. Dla Bugatti miejsce to od niedawna ma szczególne znaczenie, nie oznacza to jednak, że jest jedynym miejscem, gdzie można próbować bić rekordy prędkości.

Bugatti Chiron Super Sport 300+ – najszybszy Chiron w produkcji

Bugatti zapowiedziało ograniczoną produkcję 30 egzemplarzy.

Według wyliczeń marki, specjalny egzemplarz Bugatti Chiron Sport mógłby pojechać jeszcze szybciej, dokładniej o 25 km/h. Do pobicia tego rekordu potrzebne byłoby jednak zmienienie toru. Ehra-Lessien znajduje się 50 metrów nad poziomem morza, a odcinek autostrady w Nevadzie, na którym Koenigsegg Agera RS ustanowiło poprzedni rekord prędkości, leży już 1036 metrów nad poziomem morza.

Im wyżej znajduje się tor, tym niższy jest opór aerodynamiczny, ponieważ ciśnienie powietrza i jego gęstość zmniejszają się im wyżej się znajdujemy. Według Bugatti wypuszczenie na wolność ich hipersamochodu na wysokości ponad 1000 metrów nad poziomem morza umożliwiłoby maszynie rozpędzenie się do aż 515 km/h.

Na ten czas francuska marka nie planuje jednak pobicia swojego rekordu. Autostrada w Nevadzie jest według nich zbyt niebezpieczna na takie wyczyny i wolą nie ryzykować życiem swojego kierowcy.

Bugatti Chiron Sport Longtail

2019 Bugatti Chiron Sport Longtail zbudowany na próbę prędkości

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

One thought on “Bugatti Chiron Sport mógłby pojechać jeszcze szybciej?

  • 8 września 2019 at 06:09
    Permalink

    Kolejny raz widzę w polskiej prasie artykuł na ten temat pełen bzdur i głupot. Czy wy wszyscy robicie kopiuj + wklej?
    1. Nie było rekordu. Rekord jest średnią prędkości z dwóch przejazdów w dwie strony.
    2. Chiron nie był seryjny. Zmieniona znacząco aerodynamika, opony, komputer.
    3. Różnica ciśnień między 50 a 1000 m.n.p.m. jest mniejsza niż miesięczna amplituda ciśnień, więc mogli wybrać konkretny dzień i porę. Poza tym do silnika trafia mniej tlenu, więc silnik ma mniej mocy.

    Reply

Dodaj komentarz