Bugatti Chiron Longtail wejdzie do seryjnej produkcji?

Auto zbudowane na potrzeby pobicia rekordu prędkości najpewniej trafi również do klientów.

Bugatti jako pierwsza firma na świecie pokonała barierę 300 mil na godzinę za kierownicą samochodu produkcyjnego. Wykorzystano do tego Chirona Sport, jednak przeszedł on kilka zmian względem modelu dostępnego dla klientów.

Najważniejszymi zmianami są wydłużone nadwozie o 25 centymetrów, usunięcie wysuwanego spoilera, przeprojektowany dyfuzor oraz układ wydechowy oraz zainstalowano specjalne zawieszenie, które dzięki wykorzystaniu czujników laserowych dostosowuje ustawienie amortyzatorów. W środku zmiany są znikome – usunięto prawe siedzenie w celu zmniejszenia masy.

Okazuje się, że Bugatti myśli nad wprowadzeniem modelu do mało-seryjnej produkcji. Auto już teraz opisywane jest jako “przedprodukcyjny egzemplarz nowej wersji Chirona”.

Jeśli tak miałoby się stać, gotową wersję powinniśmy zobaczyć podczas przyszłorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Nie jest wiadome jakie zmiany wprowadzi Bugatti do klienckiej wersji swojego najszybszego w historii pojazdu.

Przypomnijmy, że kilka dni temu ten specjalnie zbudowany Chiron Sport pobił rekord prędkości na torze Ehra-Lessien. Rozpędził się maksymalnie do 304,773 mph (490,484 km/h) ustanawiając nowy rekord prędkości. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 1600 KM zaczerpnięty wprost z nowego Bugatti Centodieci.

Bugatti Chiron Sport Longtail zbudowany na próbę prędkości

2019 Bugatti Chiron Sport Longtail zbudowany na próbę prędkości

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz