720-konna Toyota Supra – najszybsza na Nurburgring

W oczach wielu tak powinna wyglądać każda Toyota Supra.

Na całym świecie tematem nr 1 entuzjastów motoryzacji jest nowa generacja Toyoty Supra. Kultowy model powrócił po 17 latach, jednak dla wielu ma mieszane odczucia na temat designu oraz wykorzystania silnika od BMW. To jednak nie przeszkodziło w osiągnięciu rekordowej kwoty 2,1 mln dolarów na aukcji pierwszego egzemplarza w Stanach Zjednoczonych.

Dziś Toyota nie posiada żadnego ciekawego autorskiego silnika, który mogłaby zamontować pod maską Supry. Nawet 200-konna jednostka pracująca w Toyocie GT86 jest autorstwa Subaru. Kiedyś jednak było inaczej, a poprzednia generacja Toyoty Supra posiadała wyjątkowy silnik oznaczony kodem 2JZ.

Dołącz do naszego newslettera

Występował on w różnych wariantach mocy oraz konfiguracji turbodoładowania. Topowa odmiana podczas premiery była wyposażona w dwie turbosprężarki i generowała moc 324 KM. Pozwalało to na sprint od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Dziś nie są to imponujące wartości, gdyż nawet Volkswagen Golf w topowej wersji jest o 0,5 sekundy szybszy (4,6 s) i posiada większą prędkość maksymalną. Aktualna generacja Supry przebija ten wynik i przyspiesza do “setki” już w tylko 4,3 sekundy.

Silnik 2JZ zasłynął jednak ogromną podatnością na tuning mechaniczny. Na świecie jeżdżą specjalne Supry do wyścigów Drag o mocy nawet 2400 KM.

Dziś jednak mowa o “skromnej” modyfikacji Toyoty Supra. Egzemplarz poniżej posiada pod maską 720 KM i rozpoczynał swój żywot jako topowa odmiana z podwójnym turbodoładowaniem. Sprężarki zostały usunięte i zastąpione jedną ogromną. Napęd został bez zmian i jest przekazywany wyłącznie na tylną. Auto jest piekielnie szybkie i przejechało nawet tor Nurburgring w czasie 7:28.

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz